Etiketter

tisdag 4 oktober 2011

Sammanfattnings text, ny!

1.b)
2.a)
3.c)
4.Han har rätt långt och blont hår.
5.Dem blev häpna för Max höll ett föredrag själv.
6.a)
7.Han vågade inte prata inför klassen för att han ville inte prata så att alla skulle veta hur han känslor.Han är också rädd för att dem kanske kommer tro att han är en tönt.
8.Han är bara rädd för att dem ska tycka han är en tönt.
1.Om hjärtat brinner för någon så har man mycket känslor för den personen men om hjärtat är varm så gillar man personen.
2.Han var glad och kände lättnad av att redovisningen var klar. 
3.b)
4. Britt slutade med pratlektioner och började mer med lyssningslektioner. 
5.Kanske för att veta vad/hur dem tänker, och lära känna varandra.
6.Jag e olik för att jag vågar säga vad jag tycker i klassrummet. Men jag och har är lika på ett sätt som gillar inte prata inför klassen.
7.Han tyckte att det inte var så farligt. 
8Att han skulle vara så bra och förberedd som nu.
9.Jag hade kunnat hjälpa honom med att stötta han och säga ”du klarar det” 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar