Etiketter

fredag 19 oktober 2012

Höst terminens idrottslektioner - reflektion!

Denna terminen har jag försökt träna mina ben som mycket som möjligt för att jag spelar ju fotboll och vill få de stadigare, jag har haft problem med de förut och skadan ät tillbaka igen. Så varje gång man har fått gå ut att springa så gjorde jag det. Och jag försökte mitt bästa på gunnesborundan också men knäet pallade lite mer än halva sen så powerwalkade jag resten. Jag tycker det är bra att vi har tränat hela kroppen på alla gympa lektioner, som det där med olika stationer och så att man var i lag, och tävlade mot de andra lagen, det var kul för jag är lite tävlingsinriktad och då kämpar man ju på mer än vanligtvis. Det var samma sak med fia med knuff. Där försökte man göra det så fort som möjligt och ta sina koner ett varv innan alla andra. Så att det hade varit kul om vi kunde ha lite mer sånt i lag. Och min kondition har faktiskt förbättras, det märkte jag på fotbollsträningarna häromdagen. Jag kunde springa mer utan att bli trött. Och det var nog tack vare skrylle och gunnebsorundan, och lite av de vanliga lektionerna vi har haft.

PLUS: Det har varit jätte kul med allt och gunnesborundan var inte lika jobbig som jag trott, skrylle var lite svårare men det var också kul, och bra att ingen tappade bort sig.
MINUS: Mitt knä har fört med sig problem så att jag inte kunde delta varje gång.
INTRESSANT: Vi har gjort saker som vi inte har gjort innan har jag för mig, vi var ju ute mycket i början av terminen och det var skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar