Etiketter

måndag 10 juni 2013

BILD REFELKTION


  1. Vi har har arbetat med GIMP, vi hade skräckfilmstema och gjorde en affisch på en skräckfilm som man själv bestämde allt på. Vi delades upp i två grupper, hälften målade med kalla och varma färger. Vi spelade in filmer i små grupper som vi själva hade skrivit manuset till och vi visade filmerna för skolan senare mot HT slutet. Senare gjorde vi konkreta och abstrakta statyer. Till sist jobbade vi med bildanalys och hade ett prov på slutet. 
  2. Jag har lärt mig att använda en del av GIMP att redigera där. Jag lärde mig att använda kalla och varma färger. Hur man gör filmer bra, perspektiv och hur ljud ska bli bra när man spelar in. Jag lärde mig mycket med att tolka bilder och att analysera själva hela bilden. 
  3. Jag tycker jag har arbetat bra, för jag har lärt mig väldigt mycket, jag har försökt vara så aktiv som möjligt och jag har frågat varje gång jag inte har fattat. Jag tyckte det var riktigt intressant att lära sig allt eftersom jag gillar konst. Jag gillar att rita annars och lära mig att kombinera färger så det hade jag velat göra mer till nästa termin. 
  4. Jag tror att ska vara mer aktiv i diskussioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar