Etiketter

måndag 26 september 2011

Miljögranskning!

PLUS: Det är bra beskrivningar om miljön, man kan föreställa sig miljön i huvudet. T.ex som när Sovay och en annan rövare skulle stjäla så kunde jag föreställa mig det, det var som jag hade föreställt mig, Sovay och han, han satt i ett träd och Sovay i ett stort hål i ett träd och väntade på den som skulle komma. Så att den personer beskriver rätt bra. Sovay hade klätt ut sig till en kille och hade sina vapen förberedda på att den dem väntar på skulle komma, men då kom ju Garbriel upp för backen med sin häst och då gjorde inte Sovay något. Hon gömde sig bara längre ner i stammens hål.

MINUS: Författaren beskriver miljön rätt lite, och vad Sovay ska göra, som att t.ex anfalla någon och ta pengar från den personen så beskriver inte författaren vad Sovay gör, var hon väntar på dem. Så det är lite svårt ibland för att författaren glömmer det.

INTRESSANT: Boken är rätt så verklighetstrogen och jag tycker det är rätt intressant om vad som ska hända med Sovay, hennes pappa och bror och det hade varit lite bättre om hon hade kunnat ta sig lite snabbare till sin pappa istället för att ta saker från andra.

1 kommentar: